Naše služby


Novinky
Podnikové poradenství

Všechny novinky

Právě se nacházíte:  CzechCoolTrade.cz   Podnikové poradenství

Podnikové poradenství

Analýza konkurence a zhodnocení konkurenčního postavení firmy

Analýza konkurence je důležitá pro všechny, kteří prodávají své produkty, či služby. Zodpoví základní otázky: Co lidé chtějí nakupovat? Kam to chodí hledat? Proč zrovna tam a ne ke mně? A proč si to nakonec koupí jinde, než u mě? Analýza konkurence se opírá o informace, které o sobě firmy sdělují (webové stránky, sociální sítě, obchodní rejstřík) a dále o oborové analýzy, makroekonomické trendy.

  • Zhodnocení počtu konkurence a velikosti jejich nabídky služeb a výrobků, výčet regionální/národní konkurence (dle ambicí podniku).
  • Zhodnocení silných a slabých stránek přímých konkurentů.
  • Srovnání s konkurencí v oblasti nabízených služeb/výrobků a propagace.
  • Možnost provedení srovnání s ostatními konkurenčními firmami ve vybraných oblastech (produkty a služby, prezentace na internetu, v případě dostupnosti údajů i finanční situace).

Co Vám analýza konkurence a konkurenčního postavení firmy přinese?

  • Zodpovíme otázky: kdo je vaším konkurentem; jaké jsou cíle konkurentů; jaká je jejich strategie a s jakým úspěchem ji prosazují; jaké mají silné a slabé stránky a co se od nich můžete naučit.
  • Získáte informace o pozici Vaší firmy na trhu.
  • Včas odhalíte blížící se hrozby.
  • Budete mít přehled o nových příležitostech a segmentech zákazníků.
  • Na základě poznatků o tom, jak se konkurence prezentuje a vývoji na trhu, budete schopni formulovat strategii rozvoje Vašeho podniku a získat konkurenční výhodu.
  • Budete moci formulovat dlouhodobou vizi a nastavit dlouhodobé cíle firmy tak, abyste si udrželi či vylepšili své dosavadní konkurenční postavení.

Obsah analýzy konkurence

  1. Vize a cíle firmy
  2. Informace o trhu, segmentace a trendy
  3. Výčet regionální a národní konkurence
  4. Segmentace zákazníků
  5. Analýza propagace firmy a účinnosti marketingového mixu
  6. Srovnání s přímou konkurencí a s nejlepšími
  7. SWOT analýza konkurence
  8. Informace o silných a slabých stránkách
  9. Doporučení pro rozvoj firmy